הירשמו לעדכונים

יום חמישי, 4 באוגוסט 2011

שכולם ידעו שציפיתי

פייסבוק השיקו סטטוס חדש הנקרא "expecting" ניתן לבחור האם הגולש/ת מצפה לילד, ילדה או תאומים, את תאריך הלידה המשוער והשם שנבחר.

שאני אתחיל?

אני לא אזכיר בכלל את המניעים המסחריים הברורים שעומדים מאחורי המהלך הזה ונועדו לקדם את אפשרויות הפילוח של פלטפורמת הפרסום בפייסבוק, כך שלמפרסמים יהיה קל יותר לפנות להריוניות החדשות ולהציע להן את מרכולתם. במקום ה- it's complicated הנאיבי והשטותי פייסבוק מתחילה להתנהג כמו חברה שצריכה לעשות כסף וממשיכה למפות אותנו בשיטתיות.

אני אומרת למה לעצור כאן? צריך סטטוס לכל מצב בחיים:

ייחולים של רווקות
מצפה שתתקשר, מצפה לרמת בגרות מעל גיל 18, מצפה שתדע מה אתה רוצה, מצפה שתגיד לי שאני יפה, מצפה שתדע להביע רגשות, מצפה שתדע לתקן דברים, מצפה שתהיה יפה ולא תשתוק.

לנשואות
מצפה שתפתיע אותי, מצפה שתזכור את יום הנישואים שלנו, מצפה שתפסיק כבר לצאת עם החברים האידיוטים שלך, מצפה שלא תירדם מול הטלוויזיה כל ערב, מצפה שתשים לב שקניתי שמלה חדשה, מצפה שתבשל, תכבס, תנקה את הבית, תשחק עם הילדים ותיתן לי לדבר בטלפון.

לא ברור מה יעשו נערות שנכנסו להריון בגיל העשרה, האם יבחרו בסטטוס ה- expecting או it's complicated? כי סקס זה כ"כ מסובך והן פשוט לא ציפו שזה מה שיקרה...

ככה לאנשים יהיה הרבה יותר קל להתחבר עם אנשים שמתאימים להם, וזו המטרה של פייסבוק, לא?

ועכשיו ברצינות. פייסבוק רוצה לאפשר לגולשים שלה לשתף את החברים שלהם במצבם המשפחתי. כמו יומן ימי ההולדת, שאני אישית לא יכולה לחיות בלעדיו, גם הפיצ'ר הזה צפוי להיות מגה פופולארי ברשת. פייסבוק היא כבר מזמן פגישת מחזור אחת גדולה, ועכשיו גם אפשר לדעת מי ילדה, מי בהריון, ומי סתם פאקאצה.

3 תגובות:

  1. עוד מעט הם יוציאו סטטוס יומי:
    1- בשירותים - היה טוב
    2 - בשירותים - היה קשה
    3 - בשירותים - היה קל מאוד (אני צריך להפסיק לשתות מים)
    3א - בשירותים עם פירוט... ואני לא ארחיב :)
    4 - בישיבה
    5- בארוחת צהריים
    6 - מדבר בטלפון
    7- בנהיגה
    8- לא זמין, אני באמצע סקס.. כבר גומר...

    מעניין איפה פייסבוק ימתחו את הגבול של הפרטיות.. או יותר נכון איפה הגולשים יעמידו את הקו האדום.
    אם מסתכלים על כל תוכניות הריאליטי שמציפות אותנו, אז אפשר להסיק שאנשים אוהבים להיחשף המקום הכי עמוק שלהם (עד כמה שתוכניות ריאליטי יכולות להיות עמוקות)... וכל עוד הציבור יאפשר את זה.. לא נמנע שנראה בקרוב את אחד הסטטוסים שציינתי למעלה.

    השבמחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  3. אין מה לומר, את חדה כתער. בחיים לא הייתי חושבת על המניעים המסחריים הללו...התמימות, התמימות!

    השבמחק