הירשמו לעדכונים

יום חמישי, 29 בדצמבר 2011

אפליקציות לרכב שאתם פשוט חייבים

אם אתם נוהגים להסתובב בעיר הגדולה, מה טוב, וגם אם זה לא בעיר הגדולה זה בסדר. אם גם יש לכם סמארטפון - עוד יותר טוב. אני אישית חולת אפליקציות ואני מורידה כל דבר שמוכן לעשות בשבילי משהו אוטומטי. בהיותי אישה, מה שאומר שהצד השמאלי של המוח שלי רוב הזמן ישן, אני זקוקה לכל דבר שעוזר לי לתפעל את הדבר הזה שנקרא "רכב".

אפליקציה ראשונה שכל אחד או אחת חייבת זה כמובן Waze , תוכנת הניווט האולטימטיבית, אבל זה ברור ואם עדיין אין לכם - תורידו. בגזרת המפות יש גם את google maps שנוח להשתמש בה  סתם כדי למצוא מקום על המפה, לנווט רגלית (חשוב מאוד אם את אובדת בדרום תל אביב) או לנווט בתוך מקומות ציבוריים גדולים כמו שדות תעופה, או איקאה (?!).

עוד אפליקציה שאני לא זזה בלעדיה, או יותר נכון מקיפה את השכונה שלי 3 פעמים עד שהחומות נופלות היא find my car שמאפשרת לשמור את המיקום של הרכב (או כל מקום אחר לצורך העניין כמו מלון) ואז לנווט לשם חזרה. תצחקו כמה שאתם רוצים, אבל נראה אתכם מתקשרים לאיתוראן רק בשביל לגלות שאתם משלמים ערימות של כסף כל חודש, ולמרות זאת, הם לא מוכנים לגלות לכם איפה הרכב שלכם. לא משנה כמה תתחננו, הנציגה מעבר לקו תשלוף את קלף ה"אסור לנו למסור מיקום של רכב בלי אישור מהמשטרה", כן כן, גם אם אתם משלמים להם בדיוק על זה. אז זה מאוד עוזר, במיוחד אם חניתם לפני שבוע, שבשנים של תל אביבי זה שנה.

אפליקציה חמודה ולא מזיקה היא voice sms שמקריאה לכם את הסמסים כשאתם בנהיגה. אפשר לבחור בין קול של אישה/גבר ולבחור אם אתם רוצים שהאפליקציה תשלח הודעה גנרית בחזרה עם טקסט לבחירכתכם. עובד גם בעברית. אם אתם רוצים לקחת את השירות הזה צעד אחד קדימה יש את Vlingo שקיימית עוד לפני הסירי של אפל, (הא הא!) ותעשה כל דבר שתבקשו ממנה לפי פקודות קוליות.

לכל הנגררים והנגררות, מומלץ להוריד את האפליקציה של פנגו, שמאפשרת להפעיל חניה בקליק אחד. אם תשלמו עוד קצת כסף היא גם תגיד לכם איפה חניתם ואם תשלמו עוד קצת כסף היא גם תזכיר לכם שהחניה נגמרת ותשאל אם אתם רוצים לחדש. רק שימו לב שלהפעיל חניה מהאפליקציה עולה עוד כחצי שקל, לעומת שימוש בממשק הטלפוני שהוא חינם.

אם כבר גררו לכם את האוטו ואתם צריכים תחבורה ציבורית, שתי אופציות טובות, שלא לומר מעולות, הן get taxi ו transport droid il. הראשונה מיועדת להזמנת מונית, והיא by far האפליקציה הישראלית הכי טובה שאני ראיתי עד כה. לפחות הכי יעילה. האפליקציה מאתרת אתכם ומאפשרת לכם להזמין מונית בקליק אחד למקום שאתם נמצאים. או אז האפליקציה מודיעה לכם את זמן ההמתנה למונית, מציגה ע"ג מפה את התקדמות המונית במסלול לעברכם (שזה ממש חמוד ומגניב) ומציגה את פרטי הנהג שבדרך אליכם, כך שניתן ליצור איתו קשר במידת הצורך. בסיום התהליך האפליקציה מודיעה שהנהג הגיע ומבקשת גם לדרג אותו. כרגע השירות זמין רק בתל אביב.

האפליקציה השנייה מיועדת לחסכנים מבינכם, שיעדיפו אוטובוס, והיא מאפשרת לברר בקלות רבה איך מגיעים מכאן לשם, ובאיזה שעה יש אוטובוס. האפליקציה אמנם בתשלום סימלי אבל עובדת מעולה ומומלצת ביותר לנסמכים על תחבורה ציבורית.

אלו מבינכם שזכו לקבל ממני שיחות היסטריות בכל שעות היממה, בהן אני מנסה נואשות לשדר בטלפתיה את המיקום שלי, כדי שמישהו יוכל להביא אותי בשלום למקום חפצי - מודים לסמסונג על שגאלה אותם מייסורים אלו. האחרים לא זוכים לקבל ממני טלפון, מה אני אעשה, השתמשתי ב- waze  ונגמרה לי הבטריה של הטלפון.

כל האפקליציות ניתנות להורדה במרקט, ואם יש לכם אייפון - לכו חפשו (אפליקציה מקבילה באפ סטור). צ'או.



3 תגובות:

  1. אלו מאיתנו שהיו מקבלים ממך טלפון שבו את מנסה להסביר באיזה חלק של כדור הארץ את נמצאת, דווקא נורא מתגעגעים לטלפונים ממך!

    השבמחק
  2. אהבתי את הכתבה...
    שאפו.

    השבמחק